13 July 2010

Allergic Rashes

I'm so sad... Pity for my baby....

Semalam amik eysa kat school, cikgu ckp leher esya penuh ruam... mmg aku tau..time pagi hantar dia tu dah mmg nampak... Petang tu aku tgk makin banyak...
Sampai je depan pintu umah, daddy dah tunggu esya... Time daddy dukung esya tu mmg nampak ruam dia... Dah penuh kat dahi.. Bila aku check2, badan dia pun ada merah2..risau gak aku..Tapi memandangkan esya xde menangis, aku tak la risau sgt... Esya pun macam biasa je..still minum susu, tido..main2 mcm biasa...

Dalam pukul 9, aku tgk merah2 kat esya makin banyak...Muka dah penuh..mata mcm bengkak sikit, ruam tu penuh kat dahi..bawah mata..pipi... Bila selak baju dia, nampak kat dada & perut dia merah2 ruam...Leher lagi la penuh sampai ke belakang kepala... Terus ktorang siap2 nak bw esya g klinik.. Klinik pakar kanak-kanak mmg dah nak tutup la time2 nie..sure sampai sana, klinik dah tutup..so bw esya ke klinik Mediviron kat Taipan... Punyelah ramai org... Lama nak tunggu turn....

Bila smpai turn esya, doktor check dia... esya as usual la..semua benda dia nak pegang, nak main.. Thermometer temperature pun dia sibuk nak tarik dr ketiak dia... Doktor pun ok main2 dgn esya.. siap doktor tu pakaikan stereoscope kat leher esya..(iyela..esya kan nak jd doktor bila besar nt...)

Kesimpulannya = Doktor kata esya allergic rashes.. tapi tak tau allergic kepada apa.. Maybe makanan, tempat tido, tempat main, or benda2 yg dia masuk dalam mulut.. Doktor bagi ubat sapu and ubat minum @ ubat flu (ubat ni comfirm aku xakan bg..kerna ubat yg mengantuk seperti selsema & batuk tidak sesuai diberi kepada bayi kerana ia akan membantutkan perkembangan otak bayi - doktor pakar kanak-kanak di PPUM bagitau)...

Balik umah, esya main2 dulu then dia tido..tapi tido tak lama..dia terjaga balik and start menangis... so aku sapukan ubat kat badan dia.. tapi dia dok merengek2 jugak.. mcm2 buat, tapi xnak berhenti merengek... Daddy la tidokan dia.. Tapi dia tido tak lena..sepanjang malam asyik menangis....merenggek... Daddy pulak tido, xsedar esya nagis..ngantuk sungguh pagi nie... Hope today dia leh recover kit la... Jgn smp teruk mcm semalam la...

Esya..Mummy love you sayang..... Muuaahhhhhhhhh...

No comments:

Post a Comment