30 July 2010

MUMMY HANGIN....

ESYA BUAT PERANGAI......

Semalam betul2 menguji kesabaran aku... Esya semakin lama semakin mengada.. Tak boleh nak di tinggal langsung..Menjerit2 menangis macam kena pukul... Puas aku lambakkan mainan dia, dia tak nak main gak... Mummy nak masak la esya... Selagi boleh dia menangis.. Sampaikan aku satu keje pun tak boleh nak buat.. Kalau layan esya all the time, mmg keje rumah langsung tak buat.. tak makan....
Malam semalam, sibuk nak masak..Plan nak masak dinner & masak untuk pot luck ofis.. Tinggalkan dia kat depan, bukak channel cartoon, letak semua mainan dia kat depan dia... Tapi.......menangis gak sebaik saja bangun & pergi kat dapur..Aduhaiiiiii.... So, bw dia dapur, letakkan esya dalam walker supaya dia boleh nampak mummy dia..Ingatkan dia tak nagis..rupanye tak boleh lama dok dalam walker tu...Menangis2 tak berhenti2... Last2 akibat tak tahan sangat dengan perangai esya..aku menjerit sekuat hati..Nak lepaskan stress dengan menjerit... Memang sesunguhnya malam semalam aku tension sangat...geram sangat dengan esya.... Esya sekarang ni nak berdiri..so dia nak mummy dia sentiasa duduk dengan dia supaya dia boleh pegang mummy & berdiri.. So bila mummy dia tinggalkan dia, menjerit la menangis2....Aku tau esya manja..tersangat-sangat manja..tapi aku perlu buat keje lain gak..Ada rumah tangga yang perlu diuruskan, ada makan pakai suami yang perlu dijaga... Aduhhh peningnya.....
This morning, mummy & daddy dah siap nak g kerja esya tak bangun lagi.... Bila aku pandang muka dia, sedihnya bila mengenangkan aku marah dia semalam.. Aku kena terima, yang esya memang manja... sememangnya dia anak manja mummy & daddy.. Mummy so sorry esya... Esya please la jangan suka nagis... Mummy love you sayang......

2 comments:

  1. bersabar lah dalam mendidik anak hingga dewasa....:)
    Nak kn ade daddy dia gak br la mummy dia leh buat keje ek...

    ReplyDelete
  2. jgn la mrh chacha..ksian die..huhuhu..

    ReplyDelete