12 July 2010

My Girl Sick

My princess is not feeling well today.. Since semalam dia dah xsihat, badan dia kejap panas..kejap ok... Merengek-renggek je... Semalam 1 whole day duduk umah je coz risau nak bw esya kuar jalan2 dgn keadaan dia xsihat..Dia nak tido pun nagis je..nak tido atas dada mummy/daddy dia.. Baringkan dia sure nagis balik.. Tapi xdela panas sgt badan dia..Around 37.5 je.. Tapi dia merengek la... This morning pun dia nagis je..aku berat hati nak g kerja ikutkan.. Nak bw dia g ofis sekali, aku risau dia dok nagis je..org lain xselesa plak.. aku gagahkan hati, hantar gak dia g nurseri.. Siap2 kan dia dulu..mandikan dia... Then dia nagis..meleleh air mata dia..selalu nagis, xpernah meleleh air mata dia...ni sampai pipi air mata dia mengalir... sedihnye aku tengok. Berat sangat ati aku nak hantar dia..... (T_T)

Dalam beg esya, aku siapkan ubat demam & picagari utk bg ubat.. (macamana la drg kasi ubat kat anak aku..Esya xsuka makan ubat..menjerit nagis klu bg ubat................) Aku siap bagi thermometer utk cikgu check temperature klu dia demam panas sgt (sebab school xde thermometer)

Sampai school around kul 12.. Aku baringkan esya depan tv.. then bg barang2 esya kat cikgu & terang kat cikgu psl ubat dia... Bila tgk esya, kakak2 n abg2 dah kerumun dia.. ada tu yang dok usik2 tangan dia..usik2 kaki dia..jangan ada yg cederakan esya dah la.... Esya dah la xsihat.. Risau aku tgk keadaan tu..yg aku dengar bibik tu cakap dgn budak2 tu jangan usik esya..harap2 dia tengok la.. jgn biarkan je...

Kepala aku makin pening & serabut la pasal nurseri nie..Mmg aku nak tukar la nurseri lain..cara dia betul2 buat aku xpuas hati.....

2 comments:

  1. tukar je la mi.....ni la dugaan ibu bekerja mcm kite.....sume serba salah....

    ReplyDelete
  2. xsedap ati, gi tukar school lagi...nak tunggu daddy esya gaji 10K, lambat sgt..klu tak mummy dia leh duduk umah je la...hihi

    ReplyDelete