14 July 2010

My Milky Baby Growing

...............19 November 2009 until Now.....................

I'm so proud of myself.... Esya sekarang hampir 8 bulan... Sampai sekarang esya masih lagi menyusu badan.. Esya is Exclusive Breastfeed Baby... Esya menyusu sepenuhnya susu badan sehinggalah dia 6 bulan dan kemudian start solid food. Dia tak pernah minum susu formula (FM) sejak lahir. Alhamdulilah, susu aku tak berkurang and sampai sekarang masih cukup bekalan utk Esya.. Murah rezeki esya.. EBM stock dia pun banyak lagi dlm fridge.. Alhamdulilah......

Aku tekad untuk menyusukan Esya since dia dalam kandungan lagi.. Bukan tujuan utama aku menyusu badan esya sebab nak save budget. Niat & tekad aku agar esya menyusu badan supaya dia sihat, bijak & jauh dari sakit.. Aku tak mau dia asyik sakit mcm aku kecik2 dulu... So aku tekad, walau apa cara pun aku akan menyusu esya susu badan.. Mulanya aku ingat paling kurang aku nak menyusukan esya sehingga dia 1 tahun..tapi kini aku mmg tekad untuk menyusukan esya sehingga dia berumur 2 tahun... I wanted to give my angel the very best that she will get in her life.....

Alhamdulilah, orang sekeling aku menyokong.. My mummy, my MIL and my hubby menyokong walaupun sokongan itu tidak sekuat mana. Mereka mengalakkan aku menyusu esya.. tidak pernah pun drg menyuruh aku memberi esya FM..Alhamdulilah sangat2... At least, dorang memahami & menyokong.. Itu sudah lebih dari cukup untuk aku...

Ternyata, bila menyusukan esya..Jalinan kasih sayang antara aku & esya mmg kuat.. Dia manja.. Tak leh tgk mummy dia tinggalkan dia.. Bila balik dr nurseri petang2 mmg dia cr susu badan dulu..walaupun dia br sudah minum susu botol.. Dia nak melekat je.. Dia selesa berada dalam dakapan aku & menyusu.. Antara sebab ni jugak la aku rindukan esya tiap kali g keje.. Teringat-ingat sentiasa....(I miss u my angel......)

Aku akan terus memberikan esya breastmilk... Semoga my angel akan membesar dengan bijak, sihat dan cergas... Esya, you're my precious... You're everything to mummy.. LOVE YOU SO MUCH MY ANGEL, Esya............


No comments:

Post a Comment